قبل از شروع  آموزش اینستاگرام ،نخست با این اپلیکیشن آشنا می شویم.امروز در این مقاله می خواهیم در ارتباط با همه آن چیزی که نیاز دارید تا در کار با شبکه اجتماعی اینستاگرام بدانید برایتان بنویسیم.

اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام که در انگلیسی Instagram نامیده می شود در واقع ترکیبی از دو کلمه instant camera و telegram است که به معنای پیام رسانی فوری از طریق عکس و دوربین است.

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی رایگان است که به جهت اشتراک عکس و فیلم ساخته شده است.

اینستاگرام نیز مانند اکثر برنامه های رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می دهد تا کاربرانی را که به آن ها علاقه دارید دنبال کنید که به این عمل همان فالو کردن می گویند.

فالو کردن افراد باعث می شود تا شما بتوانید در صفحه اصلی پست های منتشرشده اخیر افرادی را که آن ها را فالو می کنید مشاهده کنید.

شما می توانید عکس ها و یا فیلم های منتشر شده از دوستان خود را با قرمز کردن قلبی که در کنار پست آن ها می باشد لایک کنید که عمدتا لایک کردن به معنای پسندیدن می باشد و هم چنین زیر پست می توانید نظر و عقیده و یا احساس خود را بیان کنید و به اصطلاح کامنت بگذارید.

تاریخچه اینستاگرام:

سازندگان Instagram کوین سیستروم (Kevin Systrom) و مایک کریگر  (Mike Krieger)می باشند که این دو نفر بر روی پروژه ای چند منظوره به نام burbn فعالیت داشتند.

این پروژه که مربوط به عکاسی توسط موبایل بود.فعالیت آن ها در سانفرانسیسکو ادامه و گسترش یافت.

مایک بر این باور بود که این پروژه شباهت هایی به برنامه فوراسکوئر foursquare دارد اما این در حالی بود که این پروژه می توانست ویژگی های بیشتری را دارا باشد و از این رو تمرکز پروژه burbn به جهت اشتراک گذاری عکس ها ادامه یافت.

همه چیز درباره اینستاگرام
بنیان گذار اینستاگرام

 

نسخه های برنامه اینستاگرام:

اولین نسخه این اپلیکیشن در اکتبر سال ۲۰۱۰ به صورت رسمی برای ios راه اندازی شد و طی یک ماه حدود یک میلیون کاربر به دست آورد و این آمار درحالی بود که دو برنامه دیگر twitter  و foursquare در حدود دو سال به یک میلیون کاربر رسیدند.

این برنامه در آوریل سال ۲۰۱۲ نیز برای سیستم عامل اندروید راه اندازی شد.

در سال ۲۰۱۲ فیس بوک،این اپلیکیشن و سایت را به قیمت یک میلیارد دلار به دست آورد.

امروزه آدام مصری (Adam Mosseri) بعنوان رئیس فعلی اینستاگرام فعالیت می کند.

وی بیش از ۱۰ سال را با شرکت مادر اینستاگرام یعنی فیس بوک بوده و بر مهندسی،محصول و عملکرد انیستاگرام نظارت دارد.

چند واقعیتی که باید در مورد اینستاگرام بدانیم:

  • از سال ۲۰۱۹ در حدود یک میلیارد کاربر فعال بصورت ماهانه در Instagram وجود دارد.
  • ۳۳درصد از استوری های پربازدید مربوط به مشاغل می باشند.
  • ۲۰۰ میلیون کاربر اینستاگرام روزانه حداقل از یک پیج تجاری بازدید می کنند.
  • در حدود ۲۵ میلیون شغل در اینستاگرام وجود دارد.
  • در حال حاضر اینستاگرام از نظر الکسا به عنوان 13امین وب سایت محبوب جهان شناخته شده است.
  • اینستاگرام در حدود ۱۰۰ میلیارد دلار ارزش دارد.
  • در سال ۲۰۱۷،میزان کاربران فعال روزانه ی اینستاگرام (۲۰۰ میلیون) از کاربران روزانه اسنپ چت (۱۶۱ میلیون) پیشی گرفت.
  • ۵٫۸۹ درصد از عکس های اینستاگرام بدون فیلتر (حداقل از اینستاگرام) پست می شود و این یکی از شگفت انگیز ترین واقعیت های اینستاگرام می باشد.
  • برای عکس هایی که فیلتر اینستاگرام را شامل می شوند فیلتر clarendon یکی از جذاب ترین فیلتر ها می باشد و پس از آن lark،Ludwig ،juno و Gingham قرار دارد.
  • در سال ۲۰۱۹ بیشترین استفاده کاربران از هشتگ love بوده است.
  • اینستاگرام مرکزی در Menlo Park کالیفرنیا مستقر است.
  • حدود ۳۷ درصد از کل بزرگسالان ایالت متحده از برنامه Instagram استفاده می کنند.
  • جالب است بدانید ۴۳ درصد از افرادی که در ایالت متحده از این برنامه استفاده می کنند خانم ها هستند.

همه چیز درباره اینستاگرام

همه چیز درباره اینستاگرام

پنج مورد از اکانت هایی که بیشترین فالوور ها را در سال ۲۰۱۹ به خود اختصاص داده است

این پنج اکانت عبارتند از:

  1. اینستاگرام: ۳۰۵ میلیون فالوور
  2. کریستین رونالدو: ۱۷۳ میلیون فالوور
  3. آریانا گرند: ۱۵۸ میلیون فالوور
  4. سلنا گومز:۱۵۲ میلیون فالوور
  5. کیم کارداشیان: ۱۴۲ میلیون فالوور
  6. کایلی جنر: ۱۳۹ میلیون فالوور

استفاده جهانی کاربران از اینستاگرام:

در این بخش لیستی جهانی از استفاده و کاربران این برنامه آورده شده است:

  1. ایالت متحده : ۱۱۰ میلیون
  2. برزیل : ۶۶ میلیون
  3. هند : ۶۴ میلیون
  4. اندونزی : ۵۶ میلیون
  5. روسیه : ۳۵ میلیون
  6. ترکیه : ۳۴ میلیون
  7. ژاپن : ۲۴ میلیون
  8. انگلستان : ۲۲ میلیون
  9. مکزیک : ۲۰ میلیون
  10. آلمان : ۱۸ میلیون

میانگین سنی کاربران اینستاگرام:

  1. ۱۸ تا ۲۹ سال : ۵۹ درصد
  2. ۳۰ تا ۴۹ سال : ۳۳ درصد
  3. ۵۰ تا ۶۴ سال : ۱۸ درصد
  4. ۶۵+ سال : ۸ درصد

همه چیز درباره اینستاگرام

همه چیز درباره اینستاگرام

آموزش اینستاگرام


قسمت های متفاوت اینستا مربوط به چه می باشد؟

برای رفتن به قسمت اصلی پیج اینستاگرامتان،در صورتی که از نسخه اصلی و انگلیسی این برنامه استفاده می کنید در پایین صفحه ۵ گزینه نمایش داده شده که عبارتند از:

  1. یکی از آن ها دارای تصویر پروفایل تان است که با انتخاب آن به قسمت صفحه اصلی اینستاگرامتان وارد می شوید این بخش در واقع مربوط به این می باشد که نمایه ای کلی از صفحه شما را نشان می دهد.
    تعداد پست ها،تعداد فالوور و فالویینگ ها،بیو نوشته شده توسط خودتان و پست هایتان نشان داده می شود.
    در قسمت بالایی صفحه تعداد بازدید هایی را که طی ۷ روز اخیر از صفحه شما صورت گرفته است نمایش می دهند و چنانچه پیج شما دارای استوری هایلایت که در قسمت های بعدی توضیح می دهیم باشد در این صفحه نمایش داده می شود.
  2. یکی دیگر از مواردی که در پایین صفحه شما وجود دارد علامت یک قلب می باشد.
    با انتخاب این گزینه شما به قسمتی وارد می شوید که در بالاترین قسمت آن چنانچه صفحه شما خصوصی باشد تعداد ریکوئست هایتان (درخواست ها) را به شما نمایش می دهد و اگر صفحه شما باز باشد افرادی که شما را فالو (دنبال) کرده اند نیز در این قسمت نشان داده می شود.چنانچه پستی منتشر کنید افرادی که شما را لایک می کنند و یا کامنت می گذارند نیز در این بخش نشان داده خواهند شد.
  3. یکی دیگر از علامت ها مربوط به آیکون وسطی می باشد که مربع شکل بوده و داخل آن یک به علاوه قرار دارد و با زدن این دکمه شما را به صفحه پست گذاری منتقل می کند و عکس های اخیر گالری شما نمایش داده می شود و می توانید عکس خود را انتخاب نمایید.

پیج شخصی یا عمومی:

در این برنامه می توانید دو نوع پیج (صفحه) داشته باشید.

یکی خصوصی است و شما می توانید از قسمت تنظیمات برای آن قفل بگذارید تا هر کسی نتواند به مطالب و پست های شما دسترسی پیدا کند و چنانچه بخواهد شما را دنبال کند باید به شما درخواست فالو یا همان follow request بدهد و اگر تمایل به پذیرش آن داشتید با confirm کردن درخواست او را قبول گنید و اگر بخواهید با فشردن دکمه follow back شما هم می توانید او را فالو کنید و پست ها و استوری های آنها را ببینید.

منشن

منشن به معنی اشاره است. شما می‌توانید درهرکامنت با تایپ کردن @ در اولِ ایدی اشخاص به ان شخص اشاره نمایید برای مثال اگر بخواهید که پستی که در اینستاگرام دیده اید را به دیگران هم نشان بدهید کافیست در کامنت با استفاده از منشن و تایپ کردن نام کاربری کاربر مدنظرتان آن کاربر را به دیدن پست موردنظر خود دعوت نمایید.

نکات ریزی که برای پست گذاشتن در اینستا باید توجه داشته باشید:

در این قسمت با سه علامت دیگر مواجه می شوید.

  • علامت سمت چپ که در واقع شبیه به یک بی نهایت می باشد مربوط به boomerang است که برایتان در قسمت های بعدی توضیح خواهیم گفت.
  • نمایه ی وسط که یک مربع سه قسمتی می باشد این امکان را به شما می دهد تا عکستان را ترکیب نمایید یعنی می توانید در یک پست و عکس ترکیبی از عکس های خودتان را بارگزاری کنید.
    که برای استفاده از این بخش ابتدا باید برنامه Layout from Instagram را نصب نمایید.
  • آخرین بخش نمایش داده شده در این قسمت چند مربع روی هم می باشد که این آیکون به شما این امکان را می دهد تا چندین عکس را در یک پست منتشر کنید به طوری که مخاطبین شما می توانند پست شما را ورق زده و عکس های متفاوتی را تماشا کنند.

به نکات زیر دقت کنید:

  1. یکی دیگر از علامت هایی که در پایین صفحه اپلیکیشن خود می بینید شبیه به یک ذره بین می باشد.
    با انتخاب این قسمت وارد جایی می شوید که پست های گوناگون اعم از فیلم و عکس را از پیح های پر مخاطب است به شما نشان می دهد.
    در بالای صفحه در این بخش گزینه هایی گذاشته شده است مانند shop،food،animals و… که با انتخاب مثلا food به معنای غذا، در این بخش تمام پست های مربوط به غذا را به شما نمایش خواهد داد.
  2. آخرین گزینه موجود در پایین صفحه که در کنار ذره بین وجود دارد به شما این امکان را می دهد تا وارد صفحه ای شوید تا بتوانید پست ها و استوری های اخیر منتشر شده از فالویینگ های (کسانی که شما آن ها را فالو کرده اید) خود را ببینید.

همه چیز درباره اینستاگرام

همه چیز درباره اینستاگرام

پنهان کردن پست های اینستا:

اگر روزی پستی را در صفحه خود منتشر کرده اید و امروز بنا بر هر دلیلی نمی خواهید آن پست در بین پست های شما نمایش داده شود و نمی خواهید که به صورت کامل نیز پاک شود (زیرا ممکن است روزی دوباره بخواهید آن پست را به همان صورت در صفحه خود نمایش دهید می توانید از آرشیو کردن پست ها استفاده کنید.

چگونه یک پست را آرشیو نماییم؟

برای آرشیو کردن پست روی آن پست بروید و سپس سه نقطه بالای عکس را بزنید و از بین گزینه های نمایش داده شده Archive را انتخاب نمایید.

پست های آرشیو شده به کجا می روند؟

از صفحه اصلی پیجتان سه خط روی هم در بالای صفحه را انتخاب کنید و دومین گزینه یعنی archive را انتخاب کنید.

وارد صفحه ای می شوید که تمامی پست های آرشیوی را به شما نمایش خواهد داد.

چگونه پستی را از قسمت بایگانی (آرشیو) خارج کرده و در بین پست ها منتقل کنیم؟

اگر پستی را به قسمت بایگانی فرستاده اید و اکنون می خواهید آن را خارج کنید و در صفحه تان نمایش دهید باید همانطور که در قسمت قبل گفته شد به جایی که پست های آرشیو شده قرار دارند بروید سپس بالای عکس سه نقطه را بزنید و گزینه show on profile  یا نمایش در پروفایل را انتخاب کنید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکرم و امیدوارم با دیگر مقالات سایت هفت آن،بتوانیم شما را در زمینه دیجیتال مارکتینگ راهنمایی کنیم..

همه چیز درباره اینستاگرام

کلام آخر و معرفی هفت آن

اگر شما به دنبال یه راه خوب و مطمئن در زمینه دیجیتال مارکتینگ میگردید نیاز به یک شناخت کلی و اساسی از این شبکه های اجتماعی و تمامی مطالب آن دارید.

برای دستیابی به این شناخت ما به شما توصیه می کنیم حتما به سایت هفت آن مراجعه کنید تا با تمامی مطالب و موضوعات مد نظر خود در این حوضه دسترسی پیداکنید.

سایت هفت آن یکی از معتبر ترین و پر طرفدار ترین سایت های دیجیتال مارکتینگ می باشد .

امکانات و خدمات هفت آن

  • دسترسی به کلیه سرویس های شبکه های اجتماعی
  • انجام سفارشات به صورت اتوماتیک و سیستمی
  • بدون محدودیت استفاده و ثبت سفارش
  • دسترسی آنلاین به سرویس ها به صورت 24 ساعته
  • بدون نیاز به تخصص فنی و درگیر شدن سیستم شما
  • امکان زیرمجموعه گیری و کسب درآمد از پنل
  • تنها چندکلیک با شاخ شدن در شبکه های اجتماعی فاصله دارید